Zasady zachowania – Procedura

  1. W sytuacji wystąpienia zachowania trudnego, lektor telefonicznie lub mailowo, informuje rodziców ucznia o jego niewłaściwym zachowaniu, zwracając uwagę na przeprowadzenie przez rodziców rozmowy z dzieckiem na temat zaistniałej sytuacji i wyznaczenia ram czasowych na poprawę. 


Zachowania trudne: 

  1. agresywne (werbalne, fizyczne) ukierunkowane na inne osoby oraz autoagresywne.
  2. uciążliwe – napady złości manifestujące się krzykiem, piskiem, wyzwiskami, niszczeniem przedmiotów. 
  1. Jeśli zaistnieje taka potrzeba, lektor zaprasza do szkoły Linguaton rodziców (prawnych opiekunów) ucznia, na rozmowę z udziałem psychologa lub pracownika administracji Linguaton w celu ustalenia dalszego postępowania. Linguaton zobowiązuje ucznia do zaniechania negatywnego postępowania, rodziców zaś do stałej współpracy ze szkołą Linguaton w celu utrwalania ustalonych zachowań dziecka.
  2. W przypadku nieprzestrzegania ustalonych zasad, jeżeli rodzice odmawiają współpracy lub nie stawiają się do szkoły, dyrektor szkoły Linguaton może zawiesić ucznia w uczestnictwie w zajęciach lub rozwiązać umowę.


W przypadku kursanta pełnoletniego procedura pozostaje bez zmian z pominięciem rodzica lub opiekuna prawnego. 


Do podstawowych obowiązków lektora należą:

  1. Dbanie o prawidłowy przebieg procesu dydaktycznego;
  2. Systematyczne doskonalenie umiejętności dydaktycznych oraz podnoszenie poziomu wiedzy merytorycznej;
  3. Informowanie na początku każdego roku szkolnego uczniów i rodziców o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego programu nauczania oraz o sposobie sprawdzania osiągnięć edukacyjnych ucznia;
  4. Udzielanie bieżącej informacji zwrotnej do Rodziców/opiekunów na temat osiągnięć uczniów
  5. Informowanie opiekunów o zachowaniach ucznia pojawiających się podczas zajęć dydaktycznych, a uniemożliwiających kontynuowanie procesu dydaktycznego całej grupy.
  6. Obiektywne i sprawiedliwe traktowanie i ocenianie uczniów.


Rodzice zobowiązują się do:

  1. Współpracy z pracownikami szkoły Linguaton, szczególnie w obszarze wychowawczym i dydaktycznym swojego dziecka.
  2. Odbierania bieżących informacji od lektora lub szkoły Linguaton.
  3. Zapew­nienia opie­ki dzie­ciom nie­zwłocz­nie przed i po zaję­ciach pro­wa­dzo­nych przez Linguaton.


Uczniowie zobowiązują się do:

  1. Okazywania szacunku wobec lektorów oraz innych pracowników szkoły Linguaton.
  2. Przestrzegania zasad ustalonych w grupie oraz szkole Linguaton.
  3. Stosowanie się do zasad obowiązujących w szkole.